Wat doe je als het belangrijkste nieuws in de week is dat blaaskapel Kleintje Pils aangespoord wordt om gay liederen te gaan spelen in Sotsji, dat ze dat eerst wel willen doen maar dat daarna toch wel een beetje bang worden? Nou, dan gaat de redactie eerst op zoek naar een serie nummers die wat ons betreft in het Sochi-repertoire opgenomen moeten worden en besluit men toch negen fragmenten van dweilorkesten op te zoeken en jullie te laten raden welke nummers ze spelen. Daarmee voldoen we meteen mooi aan het verzoek om een keer een makkelijke WeekendQuiz op te leveren. Succes!
Vraag loopt tot: 01-02-2014, 8:30 AM
Score: Score: Een half punt per juiste artiest, een half punt per juiste songtitel. Maximaal dus 9 punten!
Score: Score: Een half punt per juiste artiest, een half punt per juiste songtitel. Maximaal dus 9 punten!
Dit was het rijtje sombere platen in tekst of muziek van de vorige week. Er zitten wat ons betreft flink wat pareltjes tussen:
01) Bill Withers - Ain't no sunshine (1971)
02) Joni Mitchell - River (1971)
03) The National - I need my girl (2013)
04) Radiohead - How to dissappear completely (2000)
05) Joy Division - Heart and soul (1980)
06) Frank Boeijen Groep - Zeg me dat het niet zo is (1990)
07) Bee Gees - I started a joke (1969)
08) Peter Gabriel - Mercy Street (1986)
09) Simon & Garfunkel - Scarborough Fair (1966)
01) Bill Withers - Ain't no sunshine (1971)
02) Joni Mitchell - River (1971)
03) The National - I need my girl (2013)
04) Radiohead - How to dissappear completely (2000)
05) Joy Division - Heart and soul (1980)
06) Frank Boeijen Groep - Zeg me dat het niet zo is (1990)
07) Bee Gees - I started a joke (1969)
08) Peter Gabriel - Mercy Street (1986)
09) Simon & Garfunkel - Scarborough Fair (1966)



20 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
1.
2. Prince - Purple Rain
3. Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je t'aime
4.
5.
6. Clouseau Laat Me Nu Toch Niet Alleen
7. Toto - Rosanna
8.
9.
Hallo,
1
2
3 Serge Gainsburg en Jane Birkin - Je t’aime, moi non plus
4
5
6
7 Toto - Rosanna
8
9
Groeten,
Gerrit
1: Born this way - Lady Gaga
2:??
3: Je t'aime.. moi non plus - Jane Birkin & Serge Gainsbourg
4: Kiss and say goodbye - Manhattans
5: Late in the evening - Paul Simon
6: Laat me nu toch niet alleen - Clouseau
7: Rosanna - Toto
8: ?? - Diana Ross
9: De malemolen - Heddy Lester
1) Robbie Williams - Let Me Entertain You
2) ??? - ???
3) Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'aime Moi Non Plus
4) ??? - ???
5) Paul Simon - Late In The Evening
6) Clouseau - Laat Me Nu Toch Niet Alleen
7) Toto - Rosanna
8) The Three Degrees - When Will I See You Again
9) Hetty Lester - De Mallemolen
1) ??
2) Child in time
3) Je t'aime .... moi non plus
4) ??
5) The orange blossom special
6) Laat me nu toch niet alleen
7) Rosanna
8) When will I see you agan
9) De mallemolen van het leven
1. Lady Gaga - Born this way
2. Prince - Purple Rain
3. Serge Gainsbourg & Jane Birkin - J taime mon a plus
4. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
5. Paul Simon - Late in the Evening
6. Clousau - Laat me nu toch niet alleen
7. Toto - Rosanna
8. The Three Degrees - When will see you again
9. Heddy Lester - Malle molen
Makkelijk? Dit was de moeilijste weekendquiz in jaren!
1. Lady Gaga "Born This Way"
2. ?
3. Serge Gainsbourg & Jane Birkin "Je T'aime... Moi Non Plus"
4. The Stylistics "You Make Me Feel Brand New"
5. Paul Simon "Late In The Evening"
6. Clouseau "Droog je Tranen"
7. Toto "Rosanna"
8. Three Degrees "When Will I See You Again?"
9. Heddy Lester "De Mallemolen"
1:
2:
3: Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je T'aime,...Moi Non Plus.
4:
5: Simon & Garfunkel - Late in the evening
6: Clouseau - Laat me nu toch niet alleen
7: Toto - Rosanna
8:
9:
2. Purple rain
3. Je t'aime moi non plus
5. Late in the evening
6. Make you feel my love
7. Rosanna
9. De mallemolen
1. Lady Gaga Born This Way
3. Serge Gainsbourg Jane Birkin Je T'aime Moi Non Plus
5. Paul Simon Late In The Evening
8. 3 Degrees When Will I See you Again
9. Heddy Lester De Mallemolen van het Leven
Heel leuk maar ik ben er heel slecht in want ik herken de nummers wel maar
kom er dan vervolgens niet op
En misschien is 7 wel
Toto met Rosanna
Bij Clouseau staat 'Laat me nu toch niet allen' dit moet zijn 'Laat me nu toch niet alleen'
1. Lady Gaga - Born this way
2. Prince - Purple Rain
3. Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je t'aime moi non plus
4. The Stylistics - You make me feel brand new
5. Paul Simon - Late in the Evening
6. Clouseau - Laat Me Nu Toch Niet Alleen
7. Toto - Roseanna
8. The Three Degrees - When will see you again
9.
1.Madonna – express yourself ?
2.Prince – purple rain ?
3.Gainsbourg/Birkin – je t’aime moi non plus
4.The Stylistics – you make me feel brand new ?
5.Paul Simon – late in the evenening
6.Johan Verminnen – laat me nu toch niet alleen
7.Toto – Rosanna
8.Three Degrees – when will I see you again
9.Heddy Lester – de malle molen
1.Lady Gaga - 'Born This Way
2.
3. Serge Gainsbourg + Jane Birkin - Je t'aime moi non plus
4. Stylistics - You Make Me Feel Brand New
5.
6. Willie Nelson - Always on my mind
7. Toto - Rosanna
8. Three Degrees - When Will I See You Again
9.
WQ239 Hoempapa
1. Robbie Williams - Let Me Entertain You
2. The Beatles - Hey Jude
3. Serge Gainsbourg & Jane Burkin - Je T'aime Moi Non Plus
4. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
5. Paul Simon - Late In The Evening
6. Clouseau - Laat Me Nu Toch Niet Alleen
7. Toto - Rosanna
8. The Three Degrees - When Will I See You Again
9. Heddy Lester - De Mallemolen
1. Born this way (Lady Gaga)
2. Purple rain (Prince)
3. Je t'aime, moi non plus (Serge Gainsbourg & Jane Birkin)
4. I'm all out of love (Air Supply)
5. Late in the evening (Paul Simon)
6. Laat me nu toch niet alleen (Clouseau)
7. Rosanna (Toto)
8. When will I se you again (Three Degrees)
9. De mallemolen (Heddy Lester)
2. Prince - Purple Rain
3. Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'Aime... Moi Non Plus
5. Paul Simon - Late In The Evening
6. Willie Nelson - Always On My Mind
7. Toto - Rosanna
8. The Three Degrees - When Will I See You Again
Ik weet dat ik soms een beetje te fanatiek ben!
Maar nummer 2 vond ik niet te moeilijkste, maar ik kom niet op Sinéad O'Conner. Ik kan er niks maken dan de lange versie van Purple Rain.
http://www.youtube.com/watch?v=iHkH1UrhLLE zeg maar vanaf 4:40 !
Ben benieuwt wat de anderen hebben ingevuld?
Ja, volgens mij klopt Nothing Compares 2U inderdaad niet, dat stukje op het eind zit daar echt niet in...
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten