Thank God it's Friday! Tijd voor een popquizje. Vandaag staat er een vraag uit de reeks Vind de link voor je opgelijnd. Het spreekt allemaal voor zich: welke vier acts hoor je hiernaast, wat zijn de titels van de platen en wat hebben de artiesten of de platen in hemelsnaam met elkaar te maken? Zet je antwoord in een reactie onderaan de vraag.
Vraag loopt tot: 12 mei, 8:30 AM
Score: Een half punt per juiste artiest, een half punt per juiste songtitel. 1 punt voor juiste linkverklaring. Maximaal dus 5 punten.
Score: Een half punt per juiste artiest, een half punt per juiste songtitel. 1 punt voor juiste linkverklaring. Maximaal dus 5 punten.
Gisteren was de Remix weer eens extreem lastig. Er kwamen zeer weinig inzendingen op binnen. We zochten deze vier platen:
Black Box - Everybody Everybody
Eurythmics - It's Alright (Baby's Coming Back)
Rita Hovink - Laat Me Alleen
Reel 2 Real - I Like To Move It
Nog 24 uur voor je inzending voor de WeekendQuiz! Wees erbij of wees vierkant!
Black Box - Everybody Everybody
Eurythmics - It's Alright (Baby's Coming Back)
Rita Hovink - Laat Me Alleen
Reel 2 Real - I Like To Move It
Nog 24 uur voor je inzending voor de WeekendQuiz! Wees erbij of wees vierkant!



31 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
LB: Beatles - I feel fine
RB: Lange Frans & Baas B - Het land van...
LO: Marco Borsato - Wit licht
RO: Procol Harum - A whiter shade of pale
De link tussen deze platen is dat ze alle vier direct nieuw binnen kwamen op 1 in de Top 40.
Het is geen odd-one-out, maar dat zouden de Beatles zijn, omdat zij op één stonden in de allereerste Top 40, waarin alle veertig platen dus nieuw binnen kwamen.
Vier singles die op nummer 1 binnenkwamen in de Nederlandse Top 40:
The Beatles - I Feel Fine (1963)
Lange Frans & Baas B - Het Land Van... (Live) (2005)
Marco Borsato - Wit Licht (2008)
Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale (1967)
Een uitzondering wordt in deze overigens gevormd door The Beatles, die dit niet helemaal 'op eigen kracht' deden, maar toevallig net op weer eens op 1 stonden toen de allereerste Top 40 uitkwam.
Zijn gisteren alle inzendingen wel binnengekomen dan? (De mijne bijvoorbeeld, en ik zweer het je, ik had ze alle vier.) ;-)
Beatles - I feel fine
Lange Frans en Baas B. - Het land van
Marco Borsato – Wit licht
Procol Harum - Whiter shade of pale
Allen kwamen de Top40 binnen en stonden meteen op de eerste plek van die lijst.
Beatles -
Lange Frans - Het land van
?
Procol Harem - A wither shade of pale
Hallo,
LB: de beatles
RB:
LO:
RO: a whiter shade of Pale van Procol Harum
Link niet bekend
Groeten,
Gerrit
tja...
met de klok mee
lb Beatles - I Feel Fine
rb Lange Frans en Baas B - Het land van
ro Procul Harum -Whiter Shade of Pale
Maar de link??
The Beatles - I feel fine
Procul Harum - Whiter shade of pale
Lange Frans & Baas B - Het land van
Marco Borsato - Wit Licht
Alle vier binnen op nummer 1 in de top 40
The Nefster
beatles - i feel fine
lange frans & baas b - het land van
procol harum - a whiter shade of pale
van alle acts kregen leden het onderling dusdanig met elkaar aan de stok dat ze in de rechtbank terecht kwamen.
the Beatles - I feel fine
Lange Frans & Baas B - Het land van
Procol Harum - a Whiter shade of pale
Marco Borsato - Wit licht
kwamen allen binnen op nummer 1 in de Top 40
LB = the Beatles - I feel fine (op 1 binnen 02-01-1965)<= was de eerste nummer 1 van de Top 40
RB = Lange Frans & Baas B - Het land van (op 1 binnen 08-10-2005)
LO = Marco Borsato - Wit Licht (op 1 binnen 03-05-2008)
RO = Procol Harum - a Whiter shade of Pale (op 1 binnen 17-06-1967)
Ze kwamen allemaal op nummer 1 binnen in de Top 40!
The Beatles - I feel fine
Lange Frans & baas B - Het land van
Marco Borsato - wit Licht
Procol Harum - A whiter shade of pale
Van alle nummer is een LIVE versie uitgekomen die beter scoorde dan het origineel
LB: The Beatles - I feel fine
LO: Marco Borsato - Wit licht
RB: Lange Frans ??
RO: Procul harum - A whiter shade of pale
De link??
1. I Feel Fine - The Beatles
2. Het land van.. - Lange Frans en Baas B
3. Marco Borsato - Wit Licht
4. Procul Harum - A whiter Shade of Pale
Alle nummers hebben op nummer 1 gestaan
1 the beatles-i feel fine
2 lange frans en baas b-het land van
3 marco borsato-wit licht
4 procul harum-a whiter sade of pale
LB : The Beatles - I Feel Fine
RB : Lange Frans & Baas B - Het Land Van
LO : Marco Borsato - Wit Licht
RB : Procul Harum - A Whiter Shade Of Pale
Link : De 4 songs stonden bij hun eerste week notering in de top 40 meteen op nummer één.
LB: Beatles - I feel fine
RB: Lange Frans & Baas B - Het land van
LO: Marco Borsato - Wit Licht
RO: Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
Link: Alle 4 op 1 binnengekomen in de top 40
The Beatles - I feel fine
Procol Harum - A whiter shade of pale
LB: The Beatles - I Feel Fine
RB: Lange Frans & Baas B - Het land Van
RO: Procol Harum - A Whiter Shade Of Pale
LO: Marco Borsato - Wit Licht
De link is dat alle vier de singles binnen kwamen op #1 in de Top 40. Al was dat in het geval van I Feel Fine omdat dat de #1 was in de allereerste Top 40 ooit.
ik hoor de Beatles met I feel fine , Marco Borsato met wit licht en procol harum met a wither shade of pale . Allen zijn in 1 x op nummer 1 binnen gekomen. De vierde herken ik nog niet
Marco Borsato - Wit licht
Procal Harum - A Whiter Shade of Pale
The Beatles – I Feel Fine
Lange Frans & Baas B – Het Land Van
Link: alle nummers kwamen rechtstreeks op nummer 1 binnen in de Top 40
Beatles - I Feel Fine
Lange Frans en Baas B - Het Land Van
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
De link: deze drie songs kwamen allemaal ooit op nummer 1 binnen in de top veertig. Dus dat zal voor die ene die ik niet herken (linksonder) ook wel gelden, denk ik. ;-)
LB = Beatles – I feel fine
RB = Lange Frans – het land van
LO = Marco Borsato – wit licht
RO = Percy Sledge – When a man loves a woman
de link kan ik niet helemaal plaatsen.
Misschien is het dat al deze nummers op nummer 1 in de nederlandse top 40 hebben gestaan.
Of het heeft (weer) iets met Pachabel's canon te maken.
The Beatles - I feel fine
Lange Frans en Baas B - Het land van
?
Procul Harum - A whiter shade of pale
De link is dat al deze nummers op nummer 1 in de top 40 zijn binnengekomen. Als dit een Odd one out was zouden we zeggen: The Beatles zijn de Odd one out want zij kwamen op 1 binnen in de allereerste top 40 en er is dus geen informatie over de positie die ze de week daarvoor zouden hebben gehad... :-)
Oh, nou heb ik dankzij de link het laatste fragment ook gevonden:
Wit Licht - Marco Borsato
The Beatles - I Feel Fine
Lange Frans & Baas B - Het Land Van
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale
Geen idee wat de link zou kunnen zijn.
beatles- i feel fine
lange frans & baas b- het land van
marco borsato- wit licht
procol harem- a whiter shade of pale
geen idee wat de link is.
LB The Beatles "I Feel Fine"
RB Lange Frans en Baas B "Het Land Van"
LO ?
RO Procol Harum "A Whiter Shade Of Pale
Link: alle vier op nummer #1 gestaan in de NL Top 40 ?
1. The Beatles -
2. Lange Frans & Baas B - Het land van
3. Muse -
4. Procol Harum - Whiter shade of pale
lb: beatles - i feel fine
rb: lange frans & baas b - het land van
lo: marco borsato - wit licht
ro: procol harum - a whiter shade of pale
deze weet ik dankzij mijn vroegere obsessie van hitlijstfeitjes: allemaal kwamen ze in de Nederlandse Top 40 binnen op nummer 1.
1. I feel fine - The Beatles
4. A lighter shade of pale - Procul Harum
???
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten