Op vrijdag kun je altijd een doordenker spelen op Muziekvragen.nl. In de regel zijn dat vier aanwijzingen die naar het antwoord moeten leiden. Vandaag is de categorie Odd one out. Je ziet vier artiesten. Begin met benoemen wie het zijn. Deze vier personen of bands hebben iets met elkaar gemeen. Toch hoort binnen deze overeenkomst een van de artiesten er niet bij. Wie? En waarom? Antwoord in de reacties!
Vraag loopt tot: 5 mei, 8:30 AM
Score: Een half punt voor elke artiest, 1 punt voor de verklaring van de link, 1 punt voor de verklaring van de Odd One Out. Maximaal dus 4 punten.
Score: Een half punt voor elke artiest, 1 punt voor de verklaring van de link, 1 punt voor de verklaring van de Odd One Out. Maximaal dus 4 punten.
Gisteren mochten de voetjes van de vloer in de Introvraag. Gezocht werd naar: SL2 - On a ragga trip.
Nog één dag voor de WeekendQuiz.
Potverdrie. Mei is al begonnen en het klassement van april is nog steeds niet compleet. Sorry! Beetje erg druk in de redactielokalen.
Nog één dag voor de WeekendQuiz.
Potverdrie. Mei is al begonnen en het klassement van april is nog steeds niet compleet. Sorry! Beetje erg druk in de redactielokalen.



30 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Tony Bennett
Elvis Presley
??
??
You're in the army now!
LB: Tony Bennett
RB: James Blunt
RO: Elvis Presley
LO: Shaggy
De overeenkomst is dat ze alle vier in het leger hebben gediend. De odd one out is volgens mij Elvis Presley, want hij heeft niet in een oorlogsituatie gezeten (Tony Bennett vocht in de Tweede Wereldoorlog, James Blunt was in Kosovo en Shaggy nam deel aan de eerste Golfoorlog).
Tony Bennett, James Blunt, Shaggy en Elvis Presley
Zij hebben allemaal in het leger gediend, maar Shaggy was een marinier en de rest zat
in de army.
dean martin (ww ii)
james blunt (balkan)
shaggy (golf oorlog)
elvis presley
alle heren zaten in het leger, maar elvis was de enige die alleen een dienstplicht vervulde en nooit bij oorlogshandelingen betrokken was. daarmee is hij odd one out.
Soldaten uitgezonden naar het buitenland.
Tony Bennett voor de VS in Duitsland tijdens WO II
James Blunt voor UK in Kosovo
Shaggy voor de VS in Irak
Elvis Presley voor de VS in Duitsland
De makkelijkste oplossing is dat James Blunt als enige in dienst was van het UK-leger, maar je kan ook zeggen dat Elvis Presley de enige was die niet werd uitgezonden naar een oorlogsgebied.
Ik ga voor de laatste.
Elvis is the odd one out, hij zat slecht in militaire dienst in Duitsland. De anderen dienden in het leger tijdens een oorlog; Tony Bennet WOII, James Blunt in voormalig Joegoslavie en Shaggy in de Golfoorlog
Pittig!
1: Dean Martin (?)
2: James Blunt (No bravery)
3: Shaggy (Boombastic)
4: Elvis Presley
Overeenkomst: Ze hebben allemaal gediend in het leger en hebben er diverse inspiratie opgedaan.
Ode one out: Elvis. Hij heeft er een film over gemaakt en de rest een lied?!
linksboven is Tony Bennett, rechtsboven is James Blunt, linksonder is Shaggy en rechtsonder is Elvis Presley.
Wat ze allemaal met elkaar gemeen is, is dat ze allemaal in het leger hebben gezeten, alleen is Elvis de odd one out, want de andere 3 zaten eerst in het leger voordat ze met hun muzikale carrière begonnen, Elvis heeft tijdens zijn carrière in het leger gezeten, (verplicht).
We zien
Elvis
Shaggy
Tony Bennett
James Blunt
Alle vier hebben in het leger gezeten. Alleen de eerste drie in het Amerikaanse en James Blunt in het Britse leger.
James is daarom de odd oner out
The Nefster
Shaggy en Elvis
james blunt
shaggy
elvis presley
Hallo,
Ik herken LO Lenny Kravitz en RO Elvis Presley.
Groeten,
Gerrit
LB: Tony Bennett
RB: James Blunt
LO: Shaggy
RO: Elvis Presley
Link: alle vier deze heren zijn militair geweest. Er zijn volgen mij twee mogelijke odd one outs: (1) James Blunt was de enige officier en diende in het Britse leger i.p.v. het Amerikaanse zoals de anderen (2) Elvis Presley heeft alleen maar in de kazerne gezeten, de andere drie aan het front.
Dit zijn Tony Bennett, James Blunt, Shaggy en Elvis Presley. De link is dat deze vier allemaal militair zijn geweest en op missie zijn gestuurd. Elvis is de Odd one out - de eerste drie begonnen hun muzikale carrière pas na hun militaire, terwijl Elvis al aardig bekend was als zanger toen hij in dienst moest.
LB: Tony Bennett
RB: James Blunt
LO: Shaggy
RO: Elvis Presley
De link is dat alle vier mannen in het het nationale leger hebben gediend. Elvis werd uitgezonden naar Duitsland, maar buiten oorlogstijd. Daarmee is hij de odd-one-out. De overige drie zijn wel in gebieden geweest, waar nog daarwerkelijk gevochten werd. Tony Bennett in Duitsland tijdens WOII, James Blunt in Kosovo en Shaggy tijdens de Golfoorlog.
Was even puzzelen maaar dan heb je ook wat!
LB = Tony Bennett
RB = James Blunt
LO = Shaggy
RO = Elvis Presley
Ze hebben alle vier in Dienst gezeten! De odd one out is voor mij Elvis. Elvis heeft wel in dienst gezeten maar geen oorlog meegemaakt. Tony Bennett was betrokken bij de 2de wereldoorlog, James Blunt was uitgezonden naar Kosovo en Shaggy heeft Desert Storm (Irak) van dichtbij gemaakt.
Tony Bennett, James Blunt, Shaggy en Elvis Presley zijn alle vier 'uitgezonden' door het leger waar zij op dat moment in dienden: respectievelijk naar de Tweede Wereldoorlog, de Kosovo-oorlog, de Golfoorlog en de Koude Oorlog.
Even dacht ik dat het verschil 'm in de dienstplicht zat maar dat gold zowel Tony als Elvis.
Het verschil zit 'm in het type oorlog: waar Tony, James en Shaggy te maken hadden met 'actieve' dienst in een daadwerkelijk gewapend conflict, kun je Elvis' acties gedurende de Koude Oorlog met geen mogelijkheid als oorlogshandelingen betitelen.
En daarmee is Elvis de uitzondering.
Hopelijk weet De Redactie een en ander een stuk bondiger te formuleren.
Tony Bennet
James Blunt
John Legend
Elvis Presley
geen idee voor link, iets met duetten misschien.
LB tony benett
RB james blunt
LO shaggy
RO elvis
connectie: allemaal gediend in het leger
odd one out is elvis omdat die niet in een oorlog gevochten heeft nl : tony bennett (wo2) shaggy (desert storm) james blunt (kosovo)en elvis dus allen dienstplicht vervult
LB: Dean Martin ??
RB: Chris Martin ?? Kan verdikke niet op de naam van die gast kowen
LO: Lenny Kravitz
RO: Elvis Presley
Odd one: nr 2, die heeft niet in een film meegespeeld
LB : Tony Bennett
RB : James Blunt
LO : Shaggy
RO : Elvis Presly
Link : Ze zijn allemaal actief geweest in het leger
Odd One Out - Elvis Presley : Hij heeft enkel zijn legerdienst vervuld, waar de anderen ook effectief deelgenomen hebben aan een oorlog (Bennett : WO II, Blunt : Kosovo en Shaggy : Golfoorlog)
Shaggy, Tony Bennett, Elvis en James Blunt.
Wat ze gemeen hebben is dat ze alle vier hun militaire dienstplicht vervulden.3 van hen werden ook daadwerkelijk naar oorlogsgebieden gezonden.
Tony Bennett vocht in de tweede wereldoorlog in o.a Frankrijk en Duitsland.
Shaggy deed mee aan Operatie Desert Storm tijdens de Golfoorlog in Irak.
James Blunt was gelegerd op de Balkan tijdens de Kosovo-oorlog.
Elvis werd alleen maar naar Duitsland gezonden waar hij in Friedberg werd gestationeerd om zijn militaire opleiding te krijgen.
Odd One Out: Elvis
1.
2. James Blunt
3. Shaggy
4. Elvis Presley
Link: Militaire dienst
Elvis hoort er niet bij, die heeft niet in een oorlog gedient.
met de klok mee: Tony Bennett, James Blunt,
Elvis Presley en Shaggy. Maar verder weetktniet...
LB = Tony Bennett → US Army
RB = James Blunt → British Army
LO = Shaggy us → US Marine
RO = Elvis → US Army
Alles zijn veteranen.
De odd one out is Shaggy, hij heeft als enige in de marine gediend.
ik herken elvis, james morrison en shaggy maar daar stopt het wel.
ik herken james blunt, shaggy en elvis. een link is dat alle drie in het leger hebben gezeten, dus dat zal voor de vierde ook wel zo zijn.
James Blunt, Shaggy en Elvis
Zij hebben alle 3 in het leger gezeten,
Dean Martin, de andere persoon, niet.
LB
RB James Blunt
LO Lenny Kravitz
RO Elvis Presley
Het zijn: ?, James Blunt, Shaggy en Elvis. De link is volgens mij dat ze allemaal in het leger hebben gezeten en in het buitenland gestationeerd zijn gewest. Elvis er niet bij hoort omdat hij de enige is die tijdens zijn bekendheid nog in het leger moest.
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten