Op vrijdag kun je altijd een doordenker spelen op Muziekvragen.nl. In de regel zijn dat vier aanwijzingen die naar het antwoord moeten leiden. Vandaag is de categorie Odd one out. Je ziet vier artiesten. Begin met benoemen wie het zijn. Deze vier personen of bands hebben iets met elkaar gemeen. Toch hoort binnen deze overeenkomst een van de artiesten er niet bij. Wie? En waarom? Antwoord in de reacties!
Vraag loopt tot: 31 december, 8:30 AM
Score: Een half punt voor elke artiest, 1 punt voor de verklaring van de link, 1 punt voor de verklaring van de Odd One Out. Maximaal dus 4 punten.
Score: Een half punt voor elke artiest, 1 punt voor de verklaring van de link, 1 punt voor de verklaring van de Odd One Out. Maximaal dus 4 punten.
Het vreemdsoortige begin uit de Introvraag van gisteren was afkomtig van The Prodigy's Baby's got a temper.
Er blijven maar spelers bij komen bij de WeekendQuiz!
Er blijven maar spelers bij komen bij de WeekendQuiz!








17 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
LB Blur
RB Monkees
RO Arctic Monkeys
LB: Gorillaz
RB: Monkees
LO: Arctic Monkeys
RO: Blow Monkeys
Alle vier de bandnamen hebben met apen te maken. De odd-one-out lijkt mij Gorillaz, omdat dit een specifieke soort aap betreft.
het was even zoeken naar die 4e maar stug volhouden leverde een plaatje op van the blow monkeys en toenw as het snel duidelijk.
we zien the gorillaz, the monkeys, the arctic monkeys en dus de blow monkeys.
Allemaal aap-achtigen maar 3x aap en 1x mens-aap/ primaat. (oftewel monkey en ape)
Het zijn:
Gorillaz
The Monkees
Arctic Monkeys
Blow Monkeys
Overeenkomst is dat alleen een bandnaam hebben van een aapsoortige.
Gorillaz hoort er niet bij, een Gorilla is en primate, ook wel in het engels vertaald als "ape" en de rest heeft het over monkeys, een Gorilla is geen "Monkey". Bovendien is de rest een verzamelnaam en de Gorilla een specifieke aanduiding van een ras.
De bandnamen bevatten allemaal apen.
1: The Gorillaz
2: The Monkees
3: Arctic Monkeys
4: Blow Monkeys
Alleen de eerste (Gorillaz) is specifiek bij naam genoemd, de rest is niet.
Leuk aapjes kijken!
Volgens mij zijn het de volgende artiesten:
LB: Gorillaz
RB: The Monkees
RO: The Blow Monkeys
LO: Arctic Monkeys
De overeenkomst is dat ze alle vier zijn vernoemd naar primaten. De odd one out is Gorrilaz, want vernoemd naar de gorilla, terwijl de anderen zijn vernoemd naar apen.
LB: Damien Alban/Blur
RB: Troggs
LO: Artic Monkeys
RO: Spandau Ballet
primal apes
monkees
arctic monkeys
blow monkeys
het zijn allemaal aapjes. de monkees springen eruit, dat zijn amerikaanse apen. de andere zijn brits.
Het is vandaag aapjes kijken met Gorillaz, The Monkees, Arctic Monkeys en The Blow Monkeys.
Met de overeenkomst in de bandnamen dient de uitzondering ook daar gezocht te worden.
Het zal dan niet om de afwijkende spelling gaan. Dat hebben er twee. Ook niet om een eventueel bijvoeglijk naamwoord of lidwoord. Daar geldt het zelfde.
Dus dan maar voor Gorillaz als uitzondering, omdat zij zich naar een geslacht binnen de 'primaten' hebben vernoemd, waar de andere drie het met een hele infraorde wat algemener hielden.
We zien:
The Blow Monkeys
The Monkees
Arctic Monkeys
Gorillaz (Damon Albarn)
Overeenkomst = allemaal apen
Odd One Out: Gorrilaz omdat Gorilla niet een gewone aap is, maar een mensaapsoort.
The Nefster
LB - Damon Albarn - The Gorillaz
RB - the Monkees
LO - Arctic Monkeys
RO - the Blow Monkeys
de odd one out is The Gorillaz. Dit is een apensoort.
De rest is een diersoort.
LB = Gorillaz
RB = The Monkees
LO = Arctic Monkeys
RO = Blow Monkeys
Het zijn allemaal apen, tja hoe leg ik dit uit. De laatse 3 hebben monkey in hun naam en de Gorillaz niet. Dus horen voor mij de Gorillaz er niet bij.
Gorillaz, Monkees, Arctic Monkeys, Blow Monkeys
Veel apen, Gorillaz zijn de odd one out.
Gorillaz, The Monkees, Arctic Monkeys, The Blow Monkeys.
Vier maal apen, maar alleen de Gorillaz zijn mensapen (en ook nog eens virtueel).
the Gorillaz, the Monkeys, the Artic Monkeys en the Blow Monkeys.
De overeenkomst tussen deze 4 is dat hun bandnaam iets met apen te maken heeft.
De Odd One Out lijkt mij hier The Gorillaz wat t.o.v de andere 3 (monkeys = apen) een apensoort betreft.
rb??????
lb: the monkees
lo: artic monkeys
RO: the blow monkeys
overeenkomst : in de band naam zit monkey
odd one out: the monkees omdat die het zelf niet zongen maar in eerste instantie acteurs waren maar door de producers boyce& hart ingezongen werd.
trouwens R.i.p. ceetah uit tarzan
waarschijnlijk de reden voor deze vraag?
LB: Stereo MC's
RB: The Monkees
LO: Oasis ?
RO: Split Enz ?
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten