De week is weer om dus is er weer een nieuwe Spelersvraag. Jo merkte vorige week op dat het wel lang duurt voordat je eigen vraag langskomt. Dat is waar. We beraden ons op een manier om dit te versnellen. Meer vragen op 1 dag plaatsen is een optie, of de vragen sneller op een aparte pagina plaatsen. Als je zelf een idee of suggestie hebt: altijd welkom. In ieder geval wijken we wat af van de tot nu toe aangehouden volgorde van inzending en zorgen we er nu voor dat dezelfde inzender niet twee weken achtereen geplaatst wordt. Zo is het deze keer de beurt aan SirCookalot. Die heeft weer een 4 the Record gemaakt. Weet jij 'm? Geef de komende week ook even je beoordeling!
Vraag loopt tot 27 juni, 8:30.
Vorige week ging het om een Raad de Tekst en die werd veelvuldig goed beantwoord. A.M. doelde op Baba O'Riley (ook bekend als Teenage Wasteland) van the Who.
Dank voor de vraag!
Als je ook een leuke vraag weet, of als je van je zelf vindt dat je het nog veel beter kunt: stuur eens een leuke vraag in!
En ja: er is ook weer een nieuwe WeekendQuiz verschenen gisteren.
Dank voor de vraag!
Als je ook een leuke vraag weet, of als je van je zelf vindt dat je het nog veel beter kunt: stuur eens een leuke vraag in!
En ja: er is ook weer een nieuwe WeekendQuiz verschenen gisteren.








7 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Je kan natuurlijk ook 2x per week een spelersvraag doen, 1x op zaterdag, 1x op woensdag
Los Lobos - Kiko And The Lavender Moon (1992)
Als op het plaatje linksboven monnikskap in plaats van lavendel te zien was geweest, was ik op een heel ander, recenter plaatje uitgekomen...
Kiko and the lavender moon - Los Lobos
Maan = moon
Lavendel = Lavnder
Mexicaan = het is een Tex-Mex band
Wolven = Los Lobos
Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon
* Maan - moon
* Lavendel - lavender
* Wolven - los lobos
* Mexicaan - Los Lobos heeft een Mexicaans-Amerikaanse achtergrond
Leuk!
Los Lobos - Kiko and the lavender moon
Het plaatje met de wolven verwijst naar de naam van de band (Los Lobos is Spaans voor De Wolven). De maan en de pot lavendel verwijzen natuurlijk naar de lavender moon.
Maar wat doet Zapata ertussen, de beroemde Mexicaanse revolutionair? Ik hou 't erop dat het een verwijzing is naar de Mexicaanse roots van de band en hun Tex-Mex of Chicano-sound.
ik zie een pot lavendel en een maan, wolven en een Mexicaan.
Leidt me tot:
Los Lobos met Kiko and the lavender moon
Lobos betekent wolven in het Spaans, Los Lobos is een band uit L.A. maar met Mexicaanse roots.
De rest spreekt voor zich.
Het goede antwoord moet zijn:
Los Lobos - Kiko and The Lavender Moon (1992)
We zien de maan (moon), een lavendelplantje (lavender), een Mexicaanse strijder of 'Chicano' (verwijzend naar de roots van de bandleden) en een groep wolven ('Los Lobos' is Spaans voor de wolven).
Los Lobos werd door hun megahit La Bamba erg in een hoek weggezet. Het album Kiko en The Town and The City zijn zeker het beluisteren waard. De sterke stijlwisselingen moet je voor lief nemen.
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten