Hadden we toch weer een WeekendQuiz over vliegen kunnen maken. Maar nee, we doen het anders. We worden omringd door fijne vrije dagen: Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, feitelijk religieuze dagen die verderr prima door te komen zijn met een fijne popquiz. Daarom in dit theater: negen fragmenten die wat van doen hebben met God en de hemelen. Good luck!
Vraag loopt tot: 22 mei, 8:30 AM
Score: 1 punt per goede titel/artiest. 1 Klassementspunt bij score vanaf 10, bonuspunt indien alles goed
Score: 1 punt per goede titel/artiest. 1 Klassementspunt bij score vanaf 10, bonuspunt indien alles goed
De WeekendQuiz-van-de-Schreeuw kwam lastig op gang, zeker als je het vergelijkt met de 1980 quiz van de week ervoor. Hij werd pittig gevonden. De volgende negen schreeuwlelijkerds werden gezocht:
1) Gossip - Pop goes the world (2009)
2) Suede - So Young (1993)
3) Zita Swoon - Song for a Dead Singer (1998)
4) Janis Joplin - Summertime (1968)
5) Prince & The New Power Generation - Get off (1991)
6) Faith no more - Jizzlobber (1992)
7) Alicia Keys - Fallin' (2001)
8) Robby Valentine - Over and over again (1992)
9) Sepultura - Born Stubborn (1996)
Er kwamen ook wat ingezonden schreeuwen binnen, maar nog niet echt voldoende voor een volledige quiz. Mocht je er nog een weten, laat maar weten. Anders vult de redactie 'm later wellicht nog aan. Misschien heb je een goed idee voor een vergelijkbare quiz (de redactie probeert al een tijdje een quiz te maken rond de popkreun, bijvoorbeeld).
Goed, we dwalen af. Dit is de puntenverdeling op moment van schrijven:
01) Simon de Jong, 18 (2)
01) Wolly, 18 (2)
01) Antoine, 18 (2)
01) A.M., 18 (2)
01) The Nefster, 18 (2)
01) peertje.com, 18 (2)
07) GielRot, 16 (1)
07) DonJuape, 16 (1)
09) BruceB, 14 (1)
10) RanRan, 12 (1)
10) Pakkal, 12 (1)
12) Jo, 11 (1)
12) Jarno, 11 (1)
12) SirCookalot, 11 (1)
15) De Krakers, 10 (1)
16) Sisters of Merseybeat, 9 (0)
16) maurice, 9 (0)
18) Mark S., 5 (0)
19) Michael Tanzer, 4 (0)
19) Jack, 4 (0)
(Nog) niet veel inzendingen. Was ie echt zo lastig? Zijn er mensen maar niet aan begonnen omdat die klassementspunten op voorhand onbereikbaar leken? Toch weer een aantal mensen met een perfecte score. We vermoeden dat ie deze week wat makkelijker is. Succes!
1) Gossip - Pop goes the world (2009)
2) Suede - So Young (1993)
3) Zita Swoon - Song for a Dead Singer (1998)
4) Janis Joplin - Summertime (1968)
5) Prince & The New Power Generation - Get off (1991)
6) Faith no more - Jizzlobber (1992)
7) Alicia Keys - Fallin' (2001)
8) Robby Valentine - Over and over again (1992)
9) Sepultura - Born Stubborn (1996)
Er kwamen ook wat ingezonden schreeuwen binnen, maar nog niet echt voldoende voor een volledige quiz. Mocht je er nog een weten, laat maar weten. Anders vult de redactie 'm later wellicht nog aan. Misschien heb je een goed idee voor een vergelijkbare quiz (de redactie probeert al een tijdje een quiz te maken rond de popkreun, bijvoorbeeld).
Goed, we dwalen af. Dit is de puntenverdeling op moment van schrijven:
01) Simon de Jong, 18 (2)
01) Wolly, 18 (2)
01) Antoine, 18 (2)
01) A.M., 18 (2)
01) The Nefster, 18 (2)
01) peertje.com, 18 (2)
07) GielRot, 16 (1)
07) DonJuape, 16 (1)
09) BruceB, 14 (1)
10) RanRan, 12 (1)
10) Pakkal, 12 (1)
12) Jo, 11 (1)
12) Jarno, 11 (1)
12) SirCookalot, 11 (1)
15) De Krakers, 10 (1)
16) Sisters of Merseybeat, 9 (0)
16) maurice, 9 (0)
18) Mark S., 5 (0)
19) Michael Tanzer, 4 (0)
19) Jack, 4 (0)
(Nog) niet veel inzendingen. Was ie echt zo lastig? Zijn er mensen maar niet aan begonnen omdat die klassementspunten op voorhand onbereikbaar leken? Toch weer een aantal mensen met een perfecte score. We vermoeden dat ie deze week wat makkelijker is. Succes!








29 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Mooi onderwerp weer! Ook iets met wonders had natuurlijk goed gekund dit keer.
Oh en bij popkreun denk ik meteen aan je t'aime moi non plus!
Een hele dag zoeken, en dan een van mijn favoriete nummers over het hoofd zien. Balen.
Ik zal maar geen protest indienen, dat er een rat op de foto staat en geen muis:-)
Groet Jo-ost
ps: is mijn weekendquiz nog binnengekomen?
1 the cure - just like heaven
2 Tom Waits - Chocolate jesus
3 Anouk - Good God
4 alice in Chains - Heaven beside You
5 Johnny Cash - God's gonna cut you down
6 Level 42 - Heaven in my hands
7 Bee gees - too much Heaven
8 Kaiser chiefs - Oh my God
9 Stevie Wonder - Have a talk with God
De meeste zijn goed te doen!!
Geen Faithless!!??
1. The Cure - Just like heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk - Good god
4. Alice in Chains - Heaven beside you
5. Johnny Cash - God's gonna cut you down
6. Level 42 - Heaven in my hands
7. Bee Gees - Too much heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh my god
9. Stevie Wonder - Have a talk with god
Gaat ie dan:
1. The Cure - Just like heaven
2.
3. Anouk - Good God
4.
5.
6. Level 42 - Heaven in my hands
7. Bee Gees - To much heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh my God
9. Stevie Wonder - Have a talk with God
Tja, nummer 8 vind ik toch echt wel ee leuk liedje maar was nog niet zo makkelijk te raden met het fragment wat jullie hadden uitgekozen. Ik miste nog Temple of the Dog - Say Hello 2 Heaven van mijn grijsgedraaide What's Up verzamel CD uit de jaren 90....
Goed weekend!
1. The Cure - Just like Heaven
2. Chocolate Jesus - Tom Waits
3. Good God - Anouk
4. Heaven beside you - Alice in chains
5 Johnny Cash - God's gonna cut you down
6. Heaven in my hands - Level 42
7. Too much heaven - Bee Gees
8. Oh my God - Kaiser Chiefs
9. Stevie wonder - Have a talk with god
Hai daar,
zeg, normaal kregen we toch 2 punten bij alles goed?
Ik zie achter een aantal namen met 18 weekend-punten toch maar tussen haakjes 1 klassementspunt staan.
Zo, deze was beter te doen, heb ik nog een hele week voor de zondagvraag:
1) The Cure - Just Like heaven
2) Tom waits - Chocolate jesus
3) Anouk - Good God
4) Alice in Chains - Heaven besides me
5) Johnny cash - God´s gonna cut you down
6) Level 42 - Heaven in your hands (wat mij betreft putje buitencategorie)
7) Bee Gees - Too much heaven
8) Kaiser Chiefs - oh my God
9) Stevie Wonder - Have a talk with god
@A.M. Ja, helemaal correct. Technisch hobbeltje hier. Is aangepast.
1. The Cure - Just like heaven
3. Vive la fête ???
4. Alice in chains - Heaven beside you
6. Level 42 - Heaven in my hands
7. Bee Gees - Too much heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh my God
WeekendQuiz 47: Hemels
-1- Psychedelic Furs – Heaven
-2- Tom Waits – little trip to heaven
-3- Anouk – Good God
-4- Alice in Chains – Heaven beside you
-5- ?
-6- Level 42 – Heaven in my hands
-7- ?
-8- ?
-9- Stevie Wonder – ?
Het helpt ook niet echt als je atheïst bent....
Groet,
Jack.
1. The cure - just like heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk – Good God
4. Alice in Chains - Heaven beside you ( van die hoes met die hond met 3 poten)
5. Johnny Cash - Redemption day.
6. Level 42 - Heaven In My Hands
7. Bee Gees - Too Much Heaven
8. Oh my God van the kaiser chiefs, van die hoes die eruit ziet als een leren koffertje, jeetje heb je ze allemaal wel eens gebruikt voor een zoekplaat, dan weet ik waar ik nummer 9 moet zoeken!
9. Stevie Wonder - Have a talk with God.
Kijk ook eens op
http://www.youtube.com/watch?v=SiMoWBDNKok&feature=related
Heel erg leuk!
De leukste popkreun:
Sighing your name-Jamez Monroe
1) The Cure - Just Like Heaven
2) Tom Waits - Chocolate Jesus
3) Anouk - Good God
4) Alice In Chains - Heaven Beside You
5) Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down
6) Level 42 - Heaven In My Hands
7) Bee Gees - Too Much Heaven
8) Kaiser Chiefs - Oh My God
9) Stevie Wonder - Have A Talk With God
1. The Cure - Just Like Heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk - Good God
4. Alice In Chains - Heaven Beside You
5. Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down
6. Level 42 - Heaven In My Hands
7. Bee Gees - Too Much Heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh My God
9. Stevie Wonder - Have A Talk With God
Wat is Songs In The Key Of Life toch een meesterlijke plaat.
1: The Cure - Just like heaven
2: Tom Waits - Chocolate Jesus
3: Anouk - Good God
4: Alice in Chains - Heaven beside you
5: Johnny Cash - God's gonna cut you down
6: Level 42 - Heaven in my hands
7: Beegees - Too much heaven
8: Kaiser Chiefs - Oh My God
9. Jammer, helaas. Geen idee.
Lijkt wel een beetje op een zelf gegebrand cd van me: Ongelooflijk. Maar daar zat veel meer metal bij. :-)
1. The cure - just like heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk – Good God
4. Alice in Chains - Heaven beside you
5. Johnny Cash - Redemption day
6. Level 42 - Heaven In My Hands
7. Bee Gees - Too Much Heaven
8. The Kaiser chiefs - Oh my God
9. Stevie Wonder – Have a talk with God
Nog even snel mijn antwoorden voor de weekendquiz!
1 The Cure - Just like heaven
2 Tom Waits - Chocolate Jesus
3 Anouk - Good God
4 Alice in Chains - Heaven beside you
5 Johnny Cash - God's gonna cut you down
6 Level 42 - Heaven in my hands
7 BeeGees - Too Much Heaven
8 Kaiser Chiefs - Oh my God
9 Stevie Wonder - Have a talk with God
1. the Cure - Just like heaven
2. Tom Waits - Chocolade Jesus
3. Anouk - Good God
4. Alice in Chains - Heaven besides you
5. Johnny Cash - God's gonna cut you down
6. Level 42 - Heaven in my hands
7. Bee Gees - Too much heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh my God
9. Stevie Wonder - Have a talk with God
1.The Cure – just like heaven
2.?
3.Anouk – good god
4.Alice In Chains – heaven beside you
5.Johnny Cash – god´s gonna cut you down
6.Level 42 – heaven in your hands
7.Bee Gees – to much heaven
8. Kaiser Chiefs – oh my god
9.?
Hij was weer pittig! Mijn poging:
1. The Cure - Just Like Heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk - Good God
4. Alice In Chains - Heaven Beside You
5. Arcade Fire ?
6. Level 42 - Heaven In My Hands
7. Bee Gees - Too Much Heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh My God
9. Gorillaz ?
Ik zit ze nog eens na te lusietren en volgens mij heb ik de verkeerde Cash genoemd, die man heef took zoveel met God en vergelding en verdoemenis...
Mijn nieuwe antwoord voor fragement 5 is: Johnny Cash met God's gonna cut you down.
1. the cure- just like heaven
3. anouk- good god
4. alice in chains - heaven beside you
5. jonhy cash- god is gonna cut you down
6. level 42 - heaven in my hands
7. bee gees - too much heaven
8. kaiser chiefs - oh my god
Oh, foutje, nummer 5 is Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down
1. The Cure - Just Like Heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk - Good God
4. Alice in Chains met Heaven Beside You
5. Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down
6. Level 42 - Heaven In My Hands
7. Bee Gees - Too Much Heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh My God
9. Stevie Wonder - Have A Talk With God
Bijna vergeten in te sturen met dat mooie weer, veel favorieten dit keer, Fijn.
1. the Cure - Feels like heaven
2. Tom Waits - Chocolate Jesus
3. Anouk - Good God
4. Alice in Chains - Heaven beside you
5. Johnny Cash - God's gonna cut you down
6. Level 42 - Heaven in my hands (staring at the sun)
7. Bee Gees - Too much heaven
8. Kaiser Chiefs - Oh my god
9. Stevie Wonder - Have a talk with god
Zijn jullie ook zo blij met Spotify?
@GielRot: Spotify wordt inderdaad met interesse gevolgd. Toch zitten niet alle putjesplaten erin, dus of het van nut zal zijn voor Muziekvragen.nl.... :-)
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten