En ja, het had weinig gescheeld of de WeekendQuiz was gegaan over bevrijding en vrijheid. Hadden we David Hasselhoff weer eens langs kunnen laten komen met Looking for Freedom. Dat ging - sorry David - niet door want een ander thema diende zich aan toen iemand de 4 mei herdenking met geschreeuw verstoorde. Het thema van deze week: De Schreeuw. Negen fragmenten met schreeuwen, krijsen of andere uithaaltjes. Noemt u ze weer even? En oh, er zijn natuurlijk veel meer schreeuwen te vinden in de muziekgeschiedenis. Vind je dit een fijn thema, wil je er nog een keer een editie van spelen en wil je er dan in ieder geval 1 goed hebben: stuur er eens eentje in. Wat is jouw favoriete pop-schreeuw?
Vraag loopt tot: 15 mei, 8:30 AM
Score: 1 punt per goede titel/artiest. 1 Klassementspunt bij score vanaf 10, bonuspunt indien alles goed
Score: 1 punt per goede titel/artiest. 1 Klassementspunt bij score vanaf 10, bonuspunt indien alles goed
Waarom doet Muziekvragen.nl af en toe een greep in het pop-putje? Dat doen we omdat de reguliere platen voor jullie te makkelijk te raden zijn :-).
De WeekendQuiz van de afgelopen week was duidelijk een kolfje naar jullie hand. Veel inzendingen en fikse scores. Deze platen uit 1980 werden gezocht:
1) Godley and Creme - An Englishman in New York (1980)
2) Fischer Z - So Long (1980)
3) Jona Lewie - Stop the cavalry (1980)
4) Roland Kaiser - Santa Maria (1980)
5) Kate Bush - Babooshka (1980)
6) Eddy Grant - Do you feel my love (1980)
7) George Benson - Give me the night (1980)
8) Joan Armatrading - Rosie (1980)
9) Robert Palmer - Johnny and Mary (1980)
En dit zijn de punten:
01) The Nefster, 18 (2)
01) Jack, 18 (2)
01) maurice, 18 (2)
01) Wolly, 18 (2)
01) Antoine, 18 (2)
01) GielRot, 18 (2)
01) Sandra, 18 (2)
01) Mark S., 18 (2)
01) Simon de Jong, 18 (2)
01) Pakkal, 18 (2)
01) A.M., 18 (2)
01) Michael Tanzer, 18 (2)
01) SirCookalot, 18 (2)
01) PeSuNa, 18 (2)
01) Mo, 18 (2)
01) BruceB, 18 (2)
01) Jarno, 18 (2)
01) Monique, 18 (2)
01) team blauw, 18 (2)
01) Jo, 18 (2)
01) rifen, 18 (2)
01) Piet-Hein, 18 (2)
01) peertje.com, 18 (2)
24) DonJuape, 17 (1)
24) Zoef 41, 17 (1)
26) Kees de Groen, 16 (1)
26) RanRan, 16 (1)
26) Ruisje, 16 (1)
29) Sisters of Merseybeat, 12 (1)
29) geryroelofs, 12 (1)
29) nessievdb, 12 (1)
32) Roberto, 10 (1)
Veel positieve reacties dus we pakken binnenkort weer een jaartal uit deze periode!
Morgen ook weer een nieuwe Spelersvraag.
De WeekendQuiz van de afgelopen week was duidelijk een kolfje naar jullie hand. Veel inzendingen en fikse scores. Deze platen uit 1980 werden gezocht:
1) Godley and Creme - An Englishman in New York (1980)
2) Fischer Z - So Long (1980)
3) Jona Lewie - Stop the cavalry (1980)
4) Roland Kaiser - Santa Maria (1980)
5) Kate Bush - Babooshka (1980)
6) Eddy Grant - Do you feel my love (1980)
7) George Benson - Give me the night (1980)
8) Joan Armatrading - Rosie (1980)
9) Robert Palmer - Johnny and Mary (1980)
En dit zijn de punten:
01) The Nefster, 18 (2)
01) Jack, 18 (2)
01) maurice, 18 (2)
01) Wolly, 18 (2)
01) Antoine, 18 (2)
01) GielRot, 18 (2)
01) Sandra, 18 (2)
01) Mark S., 18 (2)
01) Simon de Jong, 18 (2)
01) Pakkal, 18 (2)
01) A.M., 18 (2)
01) Michael Tanzer, 18 (2)
01) SirCookalot, 18 (2)
01) PeSuNa, 18 (2)
01) Mo, 18 (2)
01) BruceB, 18 (2)
01) Jarno, 18 (2)
01) Monique, 18 (2)
01) team blauw, 18 (2)
01) Jo, 18 (2)
01) rifen, 18 (2)
01) Piet-Hein, 18 (2)
01) peertje.com, 18 (2)
24) DonJuape, 17 (1)
24) Zoef 41, 17 (1)
26) Kees de Groen, 16 (1)
26) RanRan, 16 (1)
26) Ruisje, 16 (1)
29) Sisters of Merseybeat, 12 (1)
29) geryroelofs, 12 (1)
29) nessievdb, 12 (1)
32) Roberto, 10 (1)
Veel positieve reacties dus we pakken binnenkort weer een jaartal uit deze periode!
Morgen ook weer een nieuwe Spelersvraag.








26 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Ik ben bijna iedere zaterdagochtend aangenaam verrast door de actualiteit in de weekendquiz maar dit keer vind ik hem wel geniaal gevat. complimenten!
1
2 crowded house / Neil Finn
3 Radiohead - Karma Police
4 Led Zeppelin -
5 Prince & New Power Generation - Get off
6
7 Alicia Keys - Fallin
8 Bryan Adams
9 Rammstein
en mijn antwoorden tot nu toe
1 Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Get off
6. Faith no more - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robbie Valtentine - Over and over again
9. ?? - ??
1. Gossip - Pop Goes The World
2. Suede - So Young
5. Prince - Get off
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robby Valentine - Over and Over Again
Pff, was echt een beetje te moeilijk hoor, heb wel wat verificatie moeten doen om mijn antwoorden te checken....
Ok, dan ook mijn inzending voor de weekend quiz. Ik miste er één, maar met dank aan de gepubliceerde reactie van AM (!?):
1. The Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Zwoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Cry baby
5. Prince - Get off
6. Faith No More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robbie Valentine - Over and over again
9. ... Sepultura - Born stubborn
The Nefster
1. Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Sumertime
5. Prince - Get off
6. Faith no more - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Falling
8. Robbie Valentine - over and over again
9. Sepultura - Born stubborn
1. Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Sumertime
5. Prince - Get off
6. Faith no more - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Falling
8. Robbie Valentine - over and over again
9. Sepultura - Born stubborn
Gevonden!
Nr 9 is Born Stubborn van Sepultura.
Goh, en ik maar Jane's addiction en Korn en RATM zitten luisteren tot mijn oren tuiten...
En wat mij betreft hoort nummer 7 hier niet bij, hoewel collega vindt dat zij altijd schreeuwt!
Want het ultieme schreeuwnummer is natuurlijk Child in time van Deep Purple, (en ik zou Mama van Genesis een goeie 2e plek willen geven)
1 Gossip - Pop goes the world
2 Suede - So young
4 Janis Joplin, Big Brother & The Holding - Summertime
6 Faith No More - Jizzlobber
7 Alicia Keys - Fallin'
8 Robby Valentine - Over and Over again
1) Gossip - Pop Goes The World
2) Suede - So Young
3) ??? - ???
4) Janis Joplin - Summertime
5) Prince - Get Off
6) Faith No More - Jizzlobber
7) Alicia Keys - Fallin'
8) Robby Valentine - Over And Over Again
9) ??? - ???
Nou vooruit dan, hier is-ie ;-):
1. Gossip – Pop goes the world
2. Suede – So young
3. Zita Swoon – Song for a dead singer
4. Janis Joplin – Summertime
5. Prince (& the New Power Generation) – Get off
6. Faith no more – Fitzlobber? Stripsearch?
7. Alicia Keys – Fallin
8. Robbie Valentine – Over and over again
9. Sepultura – Born Stubborn
1. Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Get off
6. Faith No More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robby Valentine - Over and over again
9.
Die laatste dat is echte een lastige. Maar ach ... Het is geen straf om alles van Marily Manson, Korn en Rammstein terug te luisteren. Wel vervelend dat Limp Bizkit ook een optie kan zijn. En ik weet het nog steeds niet zeker, zal dus wel fout zijn:
1. Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Get off
6. Faith no More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robby Valentine - Over and over again
9. Marilyn Manson - Tainted love
Fijn weekend
1. The Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So Young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Cry baby
5. Prince - Get off
6. ??
7. Alicia Keys - Fallin'
8. ??
9. ??
1. the Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Get off
6. Faith No More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robbie Valentine - Over and over again
9. Sepultura - Born stubborn
1. Gossip - Pop Goes The World
2. Suede - So Young
3. Radiohead - Karma Police
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Gett Off
6. Faith No More - Smaller and Smaller
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Europe - Carrie
9. System Of A Down - Chop Suey
Oef, moeilijk.. hopelijk nog net een puntje
Wat een lastige. Nog net 1 puntje veilig kunnen stellen, hoop ik:
1) Gossip - Pop goes the world
2) Suede - So Young
3) Zita Swoon - Song for a death singer
4) Led Zeppelin - ??
5) prince - Gett Off
6) Sepultura - ??
7) Alicea keys - Fallin´
8) The Scorpions - ??
9) Sepultura - ??
1. the gossip- pop goes the world
4. janis joplin- summertine
5. prince - sexy motherfucker
7. alicia keys- fallin'
8. robbie valentine- over and over again
1.The Gossip – pop goes the world
2.iets van Suede ?
3.
4.Janis Joplin - summertime
5.Prince – get off
6.
7.Alica keys – fallin
8. Robby Valentine - over and over again
9.
WeekendQuiz 45: De Schreeuw
-1- Alphabeat – The spell
-2- Edvard Munch – The Scream
-3- radiohead – Lucky
-4- Led zeppelin ?
-5- Pince – Get off
-6- Limp Bizkit – Nookie
-7- Alicia Keyes – Fallin (in an out of love)
-8- Kansas ?
-9- Metallica – Master of Puppets
pittig...
Jack.
1. The Gossip - Standing in the Way of Control
2. Suede -
3.
4.
5. Prince and The New Power Generation - Get off
6. Faith No More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Falling
8. Europe -
9. Sepultura -
1 ?
2 ?
3 Radiohead ?
4 Janis Joplin "Cry Baby"
5 Prince & The New Power Generation "Get Off"
6 System Of A Down "Chop Suey"
7 Alicia Keys "Falling"
8 Queen ?
9 ?
Misschien voor de tweede keer en anders op de valreep:
1. Gossip - Pop goes the world
2. Suede - So young
3. Zita Swoon - Song for a dead singer
4. Janis Joplin - Summertime
5. Prince - Get off
6. Faith No More - Jizzlobber
7. Alicia Keys - Fallin'
8. Robby Valentine - Over and over again
9.
@Gavin: Blij dat ik je heb kunnen helpen (?)
Maar laat sommige mensen dit maar niet horen, die pakken je het liefst meteen je punten af!
@ A.M.
Heel even is jouw laatste reactie gepubliceerd geweest en daarin schreef je dat het laatste nummer Sepultura was. Vandaar.
Die punten zijn inderdaad afgepakt, want ik heb 18 punten gekregen, terwijl ik er toch echt 19 tel....
Heb er een tijdje over nagedacht, maar de favoriete schreeuw moet toch zijn die aan het einde van The Subway Song van The Cure, 1980...
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten