Op de woensdagen krijg je altijd een knutselvraag te verwerken. Vandaag is het er een uit de categorie Cryptoplaat. Een muziekstuk is gevat in 1 cryptische afbeelding. Jij mag 'm ontrafelen en in een reactie aangeven welke plaat hier wordt uitgebeeld.
Vraag loopt tot: 20 mei, 8:30 AM
Score: 1 Klassementspunt bij goed antwoord
Score: 1 Klassementspunt bij goed antwoord
De redactie heeft niets aan de formule veranderd. Toch lijkt het alsof de vragen de laatste tijd moeilijker gevonden worden. Gisteren toch best een lang muziekfragment, maar ja, als je het niet kent, komt het natuurlijk gewoon niet. We zochten Ride into the Sun van Lou Reed.
De eerste indruk is dat de WeekendQuiz een haalbare kaart is. Pak die er even bij en tank wat zelfvertrouwen :-)
De redactie overweegt een WeekendQuiz te doen over het Songfestival (want he, dat is ook muziek, echt waar!), maar is dan eigenlijk een beetje bang dat het "P-woord" heel vaak gaat vallen, want de in de Muziekvragen.nl bibliotheek aanwezige songfestivalsongs zijn nou ja... euh... u weet wel. Wat vindt u? Doen? Niet doen? Degene die het beste betoog voor of tegen een dergelijke WeekendQuiz in een (losse) reactie zet, krijgt zijn/haar zin!
De eerste indruk is dat de WeekendQuiz een haalbare kaart is. Pak die er even bij en tank wat zelfvertrouwen :-)
De redactie overweegt een WeekendQuiz te doen over het Songfestival (want he, dat is ook muziek, echt waar!), maar is dan eigenlijk een beetje bang dat het "P-woord" heel vaak gaat vallen, want de in de Muziekvragen.nl bibliotheek aanwezige songfestivalsongs zijn nou ja... euh... u weet wel. Wat vindt u? Doen? Niet doen? Degene die het beste betoog voor of tegen een dergelijke WeekendQuiz in een (losse) reactie zet, krijgt zijn/haar zin!








45 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Gelukkig weer een makkie na een paar zware dagen:
Vuilniszak = Garbage
Joehoe = Happy
en Regen maakt:
Garbage met Only happy when it Rains
Lijkt me duidelijk: De vuilniszak is blij, omdat er druppels op het raam zitten, met andere woorden het vuilnis is blij omdat het regent. Dus:
Garbage - Only happy when it rains
En nu weer een makkie!
Ik zie vuilniszakken, regendruppels en een blije uitroep.
Garbage - Only happy when it rains
Songfestival? Ik zou het niet doen!
Tenzij we de weken daarop de soundmixshow, x-factor, idols, topstars en dergelijke krijgen.
Garbage - Only Happy When It Rains (1995)
Er even van uit gaande dat 'Joehoe!' de manier is waarop de MV-redactie gewend is uiting te geven aan gevoelens van geluk.
Overigens geen probleem als het wat moeilijker is. Zolang het maar gevarieerd is. Zo steek je er nog wat van op en heeft iedereen op z'n tijd haar of zijn 'Joehoe!'-moment.
Het feit dat de redactie deze vraag stelt zegt genoeg. De redactie twijfelt ook ernstig. Niet doen dus.
Doe maar een hippe-engelse-bandjes-weekendquiz. Kan ik misschien een puntje op Chielrot
inlopen:-)
Garbage - Only happy when it rains
Vuilniszak (Garbage)
Regen (rain)
Joehoe [=blij] (happy)
Garbage - I'm only happy when it rains
Garbage - Only happy when it rains
uitleg lijkt overbodig
Garbage - Only happy when it rains
We zien vuilnis oftewel "Garbage". Verder zien we regen op een ruit en een uitroep van blijdschap, oftewel "Only happy when it rains".
Garbage - Only Happy When It Rains
Bij de gedachte aan dingedong, viva la diva en diggy loo diggy lee breekt het zweet mij uit.
Om over Sieneke maar te zwijgen....
Ik ga mee met het voorstel van Jo.
Vandaag dacht ik even aan het leuke maandagmorgen van Alexender Curly
Maandagmorgen, vuilniszakken in een rij langs het trottoir
Piet staat in de regen,
hij mompelt: ' 'k Voel me net zo'n zak als jullie daar
Alleen, ik kan d'r niet zo heel best meer tegen.
Maar gezien de blije joehoe gok ik maar op Garbage met Only happy when it rains.
Songfestival lijkt mij een prima idee! Volgens mij zijn daar wel wat leuke 'foute' platen uit te halen!
Mijn mening is dat je niet breed genoeg kunt gaan met muziekvragen.
Dat geldt ook voor diep genoeg, want putjes....daar moet de redactie zich helemaal niet druk over maken.
Gelukkig, de crypto van vandaag was een stuk beter te doen dan die solo van gisteren:
Garbage - Only Happy When It Rains
The Nefster
Is er al eens een hele Duitse weekendquiz geweest?
Leuk een weekendje Rammstein, the scorpions, Kraftwerk, Warlock, en jawel ook Tokio Hotel ;-)
I\'m only happy when it rains - Garbage
Songfestival? Kom maar op.
Oh ja, de oplossing van de crypto is Garbage - i'm only happy when it rains.
Hij is errug leuk!
Garbage - Only Happy When It Rains
We zien een vrolijk roepende vuilniszak in de regen(druppels).
Dat riekt sterk naar Garbage (vuilnis) met "I'm Only Happy When It Rains".
Carbage - Only happy when it rains
Garbage - im only happy when it rain's
Zoveel te doen - toontje lager.
....giro-kaarten bijbestellen
vergeet de vuilniszakken niet!.....
Garbage - Only Happy When It Rains
Volgens mij wordt bedoeld: Garbage, Only happy when it rains.
Groet,
Jack.
Vandaag een mooie. Garbage - Only happy when it rains.
Die is wel geinig: garbage - only happy when it rains
Naar mijn mening moet er vooraf niet overlegd worden over de vragen.Dan krijg je alleen gekleurde antwoorden. En zoals de redactie zelf al zegt: het is (meestal) ook muziek.
Je kunt natuurlijk wel een weekendkwis maken met alleen maar putjesmuziek. En dan natuurlijk alleen maar songfestivalliedjes er in doen...
Garbage. I'm only happy when it rains
Only happy when it rains - Garbage
De vuilniszak is garbage
Het lijkt vrij hard te regenen.
Blije vuilniszakken roepen Joehoe.
Garbage - Only happy when it rains
Kan niet missen. En vwb de weekendquiz ben ik het 100% eens met Pakkal: beter geen overleg vooraf over de vragen.
Garbage - Only Happy When It Rains
garbage -i'm only happy when it rains
Ik zie hier een vuilniszak met op de achtergrond regen en een blije uitroep. Vertaal ik dat naar het Engels, dan kom ik op garbage, rain en happy.
Garbage: I'm only happy when it rains
Hmmm... eindelijk een mooie zonnige dag, krijg je zo'n cryptohit hahaha.
Ik zie een vuilniszak (Garbage) die een vreugdekreet uit (happy) omdat het regent (rain)
Garbage - Only happy when it rains
Een Weekendquiz met Songfestival-liedjes? NEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! ;-)
Op enkele uitzonderingen na, beschouw ik dit toch echt niet als muziek... Wat de redactie van deze quiz er ook van denkt...
Wat krijgen we daarna, herken de 9 liedjes van Frans Bauer??
Hou aub het niveau van deze quiz een beetje op peil, dan blijf ik 'm met veel plezier spelen.
En dan mag er uiteraard best een keer een plaatje uit het "putje" tussen zitten, sommige zijn weer zo fout dat het weer leuk wordt. Maar Songfestival, nee, dank je...
Ik zie een vuilniszak die "joehoe!" zegt omdat het regent.
De vuilniszak verwijst naar de groepsnaam "Garbage".
Joehoe! is een uitroep van blijdschap.
En de regendruppels bewijzen dat het regent.
Dit alles kan volgens mij alleen maar leiden naar "Only Happy When It Rains" van "Garbage".
Garbage (vuilniszak) - I'm only happy (Joehoe!) when it rains (druppels)
Wij wonen min of meer in het putje, maar het vooruitzicht om alle songfestivalliedjes van de afgelopen decennia te moeten beluisteren op zoek naar dat ene fragment maakt zelfs ons een beetje minder vrolijk...
Voor de zekerheid nog maar een keer!!
Het is Garbage - Only Happy When It Rains
Garbage - Only happy when it rains.
De vuilniszak slaat op Garbage, de waterdruppels op regen en Joehoe! in het tekstwolkje op happy
Garbage- Only happy when it rains
vuilniszak, regen en een vreugdekreet.
cryptohit: only happy when it rains - Garbage
Garbage - I'm only happy when it rains.
GARBAGE vanwege de vuilniszak, HAPPY vanwege het blijde "joehoe!" (alhoewel "jippie!" beter was geweest -- joehoe is meer een groet), RAIN vanwege de druppels.
De Sisters vinden verder dat de Muziekvragers gewoon moeten doen wat ze zelf leuk vinden, qua quizvragen. De bijbehorende doelgroep dient zich dan vanzelf wel aan.
Garbage - Only happy when it rains
Met zoveel weerstand is het alleen maar leuker om de weekendquiz in het teken te zetten van het songfestival! Of gewoon in het teken van talentenjachten... volgende week is volgens mij ook de finale van X Factor én het Songfestival is dan... dat is ook een soort van "talenten"jacht.... ;-)
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten