Op maandag zul je het op Muziek-vragen.nl moeten doen met weinig informatie. Gelukkig heb je soms aan een kleine hint genoeg. In de vraagcategorie van vandaag, Raad de artiest, zie je een snipper van een artiest. Vraag aan jou: wie is het?Er werd ouderwets gepuzzeld op de vrijdag. Velen kwamen uit op het goede antwoord; Pass the Dutchie van Musical Youth. Hoe kwamen we daarbij? De makers bedoelden:
- Linksboven marihuana en een kookpot. Die slaan op het feit dat het origineel van het nummer Pass the Kouchie heet, waarbij kouchie direct verwijst naar wiet. De knulletjes van Musical Youth mochten daar natuurlijk niet over zingen. Het werd Dutchie, wat kookpot betekent;
- Rechstboven geeft iemand een pass. Verwijzing naar de titel;
- Linksonder: No Food. Verwijzing naar de tekst van het nummer;
- Rechtsonder: De Jeugd van Tegenwoordig. De meest zuivere verklaring is het feit dat Musical Youth een single en een lp hebben gemaakt met de titel Youth of Today, een letterlijke vertaling van jeugd van tegenwoordig.
En we kondigden aan: we zouden streng zijn. Als je de Jeugd van Tegenwoordig zag als een hint naar Youth uit de bandnaam (zonder Today), is dit goedgekeurd. Als je de hint naar de kookpot niet hebt gebruikt (maar bv alleen pot als verwijzing naar wiet hebt gebruikt) is niet niet goedgekeurd; het nummer gaat namelijk niet direct over wiet. Succes vandaag. En: er staat natuurlijk weer een nieuwe WeekendQuiz op je te wachten. Thema: duetten.



24 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Gebitsonderzoek heeft uitgewezen dat dit Lionel Richie is...
Typisch Lionel Richie
www.acesshowbiz.com/images/events/DGG-007448.jpg
Chris Cornell
George Michael
Enrique Iglesias
Is het Craig David?
Prince.
dit is Lionel Richie
Lionel Richie
Ik ben groot fan van Mojo Nixon, maar die zal waarschijnlijk niet figureren in de vragen.
Dus ik hou het bij Dave Grohl!
Groet,
Piet-Hein
Bob Marley
Hij zou eigenlijk TAFKATAFKAP moeten heten, maar het is gewoon Prince. Toch?
Pfffff, lastig hoor...
Chris Cornell?
George Michael, Lenny Kravitz, Justin Timberlake, Dave Navarro, ze zouden het allemaal kunnen zijn, maar ik ga voor Lionel Richie.
En dan schiet het je opeens te binnen! Nee.. ik word geen conducteur, maar weet wel het antwoord op de vraag van vandaag:)
Lionel Richie
Beste redactie,
Ik geef toe, ik klooi maar wat aan in de marge. Maar het puntenaantal dat ik nu heb, lijkt me net iets te weinig. Met Iron Maiden, INXS, Dierendag Weekendquiz en Herman van Veen zouden toch echt vier hele punten moeten zijn (of mis ik iets?).
Geen idee overigens van wie het setje tanden is. Ik gok op Lenny Kravitz
Wie niet waagt niet wint : Eagle-Eye Cherry
lionel richie
@Mo: Je hebt inderdaad 4 punten tot aan vandaag. Totaalklassement over de maand was nog niet geupdatet (wordt nog wel eens vergeten - bovenaan ieder klassement kun je zien per welke vraag het is aangepast). Is nu ververst.
Lionel Richie
Lenny Kravitz
Dat moet dave Grohl zijn, al ben ik niet 100% overtuigd.
hmmm.. na iets teveel mannen met baarden te hebben bekeken ga ik toch maar gokken...
Barry White?
Wild guess: Bruce Springsteen.
Groet,
Jack.
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten