De categorie van vandaag is Odd one out. You know the drill: zeg even wie de vier hiernaast zijn, wat ze met elkaar gemeen hebben en waarom eentje er binnen dat verband toch niet bij hoort. De volledige verklaring zet je in een reactie.Daarna kun je je schrap gaan zetten voor de eerste WeekendQuiz die morgenochtend wordt gelanceerd!
Succes!



39 reacties. Vul jouw antwoord hieronder in!
Het zijn vier acteurs uit televisieseries, waarvan er drie uit de jaren 80:
Bruce Willis - Moonlighting
Patric Duffy - The Man from Atlantis
Hoeheetieookalweer oja, David Hasselhoff - Knight Rider
en dinges, Sarah Michelle Geller uit Buffy the Vampire Slayer. Die is uit de jaren 90, als ik me niet vergis.
En niet meer van die enge foto's graag van Hasseldinges met die beesten op z'n jeweetwel... Ik krijg sowieso al spontaan jeuk van die kerel :)
Oh, de 'odd one out' kan natuurlijk ook omdat er 3 kerels bij zijn en één dame.
Holy smoke...
- Bruce Willis
- Patrick Duffy
- Georgina Verbaan
- David Hasselhoff
Gezien het thema van deze site moet het wel iets met muziek te maken hebben.
Hebben alle vier een single in de Nederlandse Top 40 gehad.
Georgina Verbaan meerdere.
Patrick Duffy heeft nooit een album uitgebracht.
Hun 'grootste hits' waren covers, behalve die van Georgina Verbaan.
Hun 'grootste hits' waren duetten (The Temptations, Mireille Mathieu, Janet (niet echt)) behalve die van David Hasselhoff.
Dan moet Bruce wel de 'odd one out' zijn... ;-)
Wie weet het goede antwoord?
Ik denk dat het zingende acteurs zijn:
Bruce Willis
Patrick Duffy
Georgina Verbaan
David Hasselhof
Georgina hoort er niet bij omdat ze niet in de billboard top 100 heeft gestaan?
Nog even ter aanvulling: Patrick Duffy is een zingende acteur, zoals ik hierboven al schreef.
Maar hij heeft als enige niet een album gemaakt. Hij heeft (al dan niet in samenwerking met anderen, zoals Mariele Matthieu) alleen singles uitgebracht.
Waar is Don Johnson?!
De reacties wat vroeger dan gebruikelijk geplaatst. Wie weet brengt het je op goede ideeën. Ik lees al aardig wat goede dingen, maar het bedoelde zit er toch nog niet tussen. Hij is dan ook erg subtiel vandaag *kuch*.
Belangrijk: In deze categorie is de buitenstaander anders dan de anderen binnen wat ze gemeen hebben.
Allerlaatste poging dan: Patrick Duffy is de enige die niet heeft meegewerkt aan een soundtrack van een film waar hij zelf ook in speelde.
Subtiel *kuch*...
Desiree had het over die beesten op David z'n jeweetwel. Iemand hier aflevering 2 van de eerste serie van 'Nip/Tuck' gezien?
Honden.
Bruce, Patrick en Georgina hebben stemmen ingesproken voor tekenfilms over een hond.
David niet. Maar een hond vernoemd naar David ('The Hoff') is een held.
Maar Georgina 'doet' in haar film een kat, geen hond...
Maar dat heeft weer niets met muziek te maken, behalve dat het allemaal 'zingende' acteurs zijn.
Ik snap 'm nog steeds niet.
Vegetariërs dan.
In hun TV-werk allemaal tegenover een bekende vegetariër gestaan: Cybill Shepherd, Larry Hagman, Pamela Anderson en Angela Schijf.
Maar wie hoort er dan niet bij?
Larry Hagman schijnt geen vegetariër meer te zijn, Pamela Anderson is een veganist en Angela Schijf speelde een vegetariër maar of ze het zelf ook is? Georgina Verbaan zelf wel...
Strand!
Ze zijn allemaal wel eens in hun zwempak op een strand gefotografeerd voor een rol die ze speelden ('Man From Atlantis', 'Costa', 'Bay Watch') behalve Bruce Willis die voor de lol helemaal bloot op het strand stond (http://static.flickr.com/54/168403235_46e2390df2_o.jpg).
Haha!
Creatieve vondsten!
Zoek ik nog wel even de link met muziek :-)
Duet/geen duet dan?
Georgina 'zong' iets van yo quiero bailar,
Bruce Willis 'under the boardwalk'
David Hasselhoff 'hooked on a feeling'
alleen Patrick Duffy durfde het niet alleen, die deed een duet met Mireille Matthieu, 'together we're strong'.
Georgina Verbaan heeft (zelfs al van jongs af aan) in musicals gezongen/gespeeld, de rest niet.
Sandra
Tijd voor wat aanwijzing. Het gemeenschappelijke is inmiddels genoemd door Daan: ze zijn allen zanger EN acteur. Als dat is wat ze gemeen hebben, wie wijkt dan binnen zijn/haar carrière als acteur/zanger af?
Ehm, ze hebben - met uitzondering van Georgina Verbaan - maar één hit gehad?
Ik weet 'm! Bruce Willis is de enige die maar in één televieserie heeft gespeeld (Moonlighting), de andere allemaal in meerdere. Patric Duffy in Dallas en the Man from Atlantis, Georgina Verbaan in o.a. Costa en GTST, Hasselhoff in Knight Rider en Bay Watch.
Mooie pogingen weer. De oplossing moet toch echt gezocht worden in het feit dat ze allen zanger EN acteur zijn, niet in 1 van die twee feiten :-)
Ze acteren alle vier in een serie , die komen uit de jaren 80.
Behalve die van Georgina !! GTST vanaf 1990.
Dank u !!
RE.
John Mclane/Brucie , Mark Harris/Patrick en Michael Knight/David
zijn in hun acteurs-bestaan boevenvangers en Hedwig/Georgina niet
dacht ik zo.
@Rolf: Nee, helaas, de link met muziek ontbreekt. Het zijn acteurs en zangers; dat hebben ze gemeen met elkaar. In die hoek moet je zoeken naar een "afwijker".
Dan vind ik mijn antwoord nog steeds goed. :-P Alle vier hebben ze gezongen én geacteerd. Maar alleen Georgina deed dat tegelijk, zij speelde namelijk (ook) in musicals en is daar ook echt in geschoold.
Maar ik ben benieuwd wat het echte goede antwoord zal zijn.
Groetjes, Sandra
@Sandra: Je zit er dan ook vlak bij. Alleen is het zo dat de andere drie ook tegelijkertijd zongen en acteerden...
Georgina zong bij haar eigen productie. De muzikale uitspattingen van de andere 3 waren niet gerelateerd aan producties waarin ze acteerden. Is dat het?
Met de vakantie weer achter de rug, bij deze ook nog maar eens een poging wagen.
Ik vond de oplossing van Daan (Duffy geen soundtrack) wel afdoende maar blijkbaar is dat 'm niet.
Het feit dat Verbaan al voor haar acteercarriere zong (suggestie Sandra) is het ook al niet.
Wat blijft er over? Willis zingt niet alleen maar speelt ook mondharmonica in The Accelerators a.k.a. The Bruce Willis Blues Band, waarmee hij af en toe optreedt.
Of moet "tegelijkertijd zongen en acteerden" letterlijk genomen worden?
Had georgina in de playboy van die neppers?
Iedereen dacht van wel , nou Mr. Hasselhoff heeft implantaten en Patrick Duffy had nep zwemvliezen tussen ze vingers.
Dus Wilis is de vreemde eend in de bijt !
Ook omdat ze alle vier in een serie speelden
(Dallas,costa,Moonlighting en de knight rider)
En alleen die van Willis is niet verfilmd.
En de muziek-link : alle tunes voor de series zijn speciaal gemaakt voor costa ,dallas etc..
Behalve willis weer met ,ik geloof, een oud nummer van George Benson
Wauw, wat een boel suggesties inmiddels. Zit het goede antwoord er nog steeds niet bij?
Sandra
Nee, ik heb het nog niet gelezen, maar ik vermoed dat het tijd wordt om het maar te onthullen... er zijn al zoveel zaken genoemd dat het er tussen de regels door al bijna staat... of is er nog iemand met een ingeving?
Misschien kun je er nog een hint tegenaan gooien, in welke richting het gezocht moet worden?
Georgina heeft als enige ook in een andere taal gezongen dan het Engels (Spaans).
Bruce, Patrick en David hebben Engels als moedertaal en hun songs waren ook allemaal Engelstalig; Georgina zong in het Engels en Spaans & dus als enige nooit in haar moedertaal (Nederlands).
Zou dat het zijn?
Sandra
En om dan toch in elk geval de term genoemd te hebben: soaps.
Allemaal zangers die ook geacteerd hebben - hoewel dat natuurlijk eigenlijk andersom is - in soaps behalve Bruce Willis.
Nou wil ik het onderhand wel weten... Van mij magtie verklapt worden!
Nou hier dan. Al met al staat het er tussen de regels door al wel een beetje.
Waar ik naar zocht: Alle vier zijn het zangers en acteurs. Allen zijn ze bekend geworden als acteur en vonden het toen tijd om hun geluk als zanger te beproeven.
Hoewel ze allen incidenteel enig succes hebben gehad (Bruce Willis met Under The Boardwalk, Patrick Duffy met Together we're strong en Georgina Verbaan met een paar nauwelijks scorende zomerplaatjes) is David Hasselhoff de enige die kan zeggen dat hij een succesvolle muziekcarriere heeft gehad. Dat gaat veel verder dan alleen Looking for Freedom. Hij heeft meerdere multinationale top 10 hits gehad en iets van 15 albums gemaakt, waarvan er een aantal in met name Duitstalige landen goed scoorden.
Dat zocht ik. En nu ga ik broeden op vragen die nog meer reacties teweegbrengen :-)
Dus die shar-pei's hadden er niks mee te maken...?!
Die hondjes waren alleen maar bedoeld om jullie in verwarring te brengen :-)
Nou die verwarring is goed gelukt dan...
Aha, dus dát was het! :-)
groet, Sandra
Hm. Ik vind eigenlijk de door andere genoemde antwoorden vaak *BETER* dan het zogenaamde 'goede' antwoord. Het lijkt me verstandig vragen te maken waarop maar één goed antwoord mogelijk is - anders wordt het een gokspelletje: raden naar wat de vragensteller toevallig in gedachten had.
Doet het commentaarformulier het niet? Probeer het dan in een nieuw scherm.
Zet je antwoord in een reactie. Je reactie wordt niet meteen geplaatst. Anders zou je het goede antwoord verklappen voor andere spelers. Na 24 uur worden ze allen tegelijkertijd geplaatst.
Liever geen anonieme reacties. Selecteer een profiel of anders naam/url in het "Reageer als" veld.
Problemen met dit formulier? Laat het weten